Hvis jeg skulle få brug for support – hvor lang tid er I om at besvare min henvendelse?
– Du kan ringe til os mandag – torsdag kl. 10-17, fredag kl. 10-15 og lørdag kl. 10-14. Vi har en kort svartid på telefonen – og har vi undtagelsesvis så travlt, at vi ikke kan besvare dit opkald her og nu, kan du lægge besked, hvorefter vi ringer op kort tid efter eller på det tidspunkt, du ønsker.
Hvordan sender I, hvor lang er leveringstiden og hvad koster det?
– En stor del af de programmer, vi sælger, distribueres via ESD – Elektronisk Software Distribution. Det vil sige, at du køber programmet og efter modtagelsen downloader det via internettet på få minutter. Det er hurtigt, nemt og omkostningseffektivt, dvs ingen leveringsomkostninger.
– I praksis modtager du en e-mail indeholdende produktnøgle til brug ved aktivering af programmet, link til brug ved download af programsoftwaren samt en dansk vejledning med nem trin for trin installationsguide.
– Enkelte software produkter, f.eks. vores Windows 7 styresystemer, bortset fra Windows Ultimate, leveres også som fysisk forsendelse med fremsendelse af DVD installationsmedie og COA label med licensnøgle.
– Nogle kunder foretrækker at få leveret programmet som traditionel DVD løsning i stedet for via ESD. Når det ønskes, sender vi en fysisk pakke, inkl. produktnøgle til brug ved aktivering af programmet og en dansk vejledning med nem trin for trin installationsguide.
– Fysiske produkter distribueres mod merbetaling for dvd og fragt som pakker med Post Danmark, track and trace information og modtagerkvittering, så vi har størst mulig sikkerhed for, at pakken kommer hurtigt, sikkert og nemt frem.
– Leveringstiden for lagervarer, der distribueres elektronisk er max. 24 timer og 1-2 hverdage for varer, der fremsendes i fysisk form med PostNord/GLS/DAO.
Hvordan er det med det her ESD? Er det ikke bedre med en “gammeldags” cellofanindpakket softwarepakke?
– Det mener vi ikke nødvendigvis. De ”gammeldags” softwarepakker med CD/DVD og produktnøglekort blev født i en tid, hvor det var den eneste anvendelige måde at få softwaren ud til forbrugeren på. Og for mange er det en løsning, der stadig fungerer fint.
– I dag findes der imidlertid gode alternativer. Internetforbindelserne er blevet væsentlig hurtigere, og der er kommet mere effektive måder at gøre tingene på. I dag kan du downloade software via hjemmesider som PC-Servicecenter.dk og efterfølgende selv stå for installationen.
– Den indlysende fordel er, at man slipper for turen til butikken og kan hente og installere softwaren, når det passer, døgnet rundt også i weekenden. Samtidig er der en besparelse, da både vi og softwareproducenterne sparer omkostninger til indpakning, forsendelse, lagerplads og ekspedition.
– Hører du til dem, der alligevel foretrækker en traditionel DVD løsning, kan vi også klare det. Vælger du denne løsning, sender vi en traditionel fysisk pakke som du kender det.
Er det sikkert at handle på PcMac.dk?
– Ja bestemt, vi følger retningslinjerne fra Foreningen for Dansk Internet Handel (FDIH) og de seneste regler i Forbrugerrettighedsdirektivet af 13.6.14 om netbutikkernes oplysningspligt, fortrydelsesret og returnering. Betaling foregår sikkert med fx Visa Dankort, Visa, Mastercard eller over faktura.
– Enhver kontooplysning, der indtastes i forbindelse med køb og brug af kreditkort overføres i krypteret form (SSL) og data videregives eller bruges ikke i anden sammenhæng.
Hvad hvis jeg får brug for hjælp til installation og aktivering af programmet?
– PC-MAC Servicecenter Hellerup hjæper gerne og uden beregning med telefonisk support og svar på alle spørgsmål i forbindelse med installation og programaktivering.
Er der nogen form for garanti ved køb af programmer hos jer?
– Som kunde hos PcMac.dk er du omfattet af en installations- og produktaktiveringsgaranti, der betyder, at du har ret til at fortryde dit køb og tilbagelevere softwarelicensen, såfremt det ikke indenfor 14 dage efter modtagelsen lykkes dig at installere og aktivere programmet på korrekt vis. Læs mere om installations- og produktaktiveringsgarantien her.
Hvordan med betalingsgebyrer og forsendelsesomkostninger? Kan jeg regne med den pris, der står ud for varen?
– Der er ingen betalingsgebyrer på PcMac.dk
– Forsendelsesomkostningen vises og er udregnet med det samme, så du som køber fra start kan se den samlede pris inklusiv levering og ikke først til sidst i betalingsforløbet.
Sørger I for at gemme min produktnøgle eller skal jeg selv sørge for det?
– Vi anbefaler absolut, at du selv sørger for at printe, notere eller lagre din produktnøgle et sikkert sted, hvor den nemt kan genfindes. I løbet af et år sælger vi mange softwarelicenser, og vi kan desværre ikke tage ansvaret for at arkivere og gemme alle de enkelte produktnøgler for tid og evighed. Gem derfor din produktnøgle, pas godt på den og sørg i øvrigt for, at uvedkommende ikke får adgang til den.
Kan jeg hente min software igen, hvis jeg får brug for at geninstalllere den?- Hos PC-Servicecenter kan du hente den samme software flere gange uden ekstra betaling. Installationsfilerne til alle softwareprogrammer, der er solgt og sælges på webshoppen, ligger tilgængelige på vores server i “skyen”, hvorfra de kan downloades. En anden mulighed er at gemme installationssoftwaren på et eksternt medie, f.eks. på en DVD eller et andet digitalt lager, så du har nem adgang til den, hvis du får brug for at geninstallere. Instruktion i hvordan du brænder en DVD med installationssoftwaren følger sammen med installationsvejledningen.
Betaling med kreditkort – hvordan foregår det?
– Der kan betales med Visa Dankort, Visa eller Mastercard. Betalingen sker 100% gebyrfrit.